Strona główna » Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Gdańskie Centrum Świadczeń zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej http://www.gcs.gda.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2016-06-15.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-08-30.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne elementy i treści
- część plików może nie być dostępnych cyfrowo. Strona zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie nieprawidłowo przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury). W miarę możliwości dokumenty te będą poprawiane,
- na niektórych podstronach może być niezachowana prawidłowa struktura nagłówków – dotyczy to wpisów zamieszczonych przed 30.08.2024 r. i wynika z innej struktury nagłówków w starej wersji strony.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 2020-09-17.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-08-30.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Na tej stronie internetowej są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej? Zgłoś to do Arkdiusza Kulewicz, e-mailowo – arkadiusz.kulewicz@gdansk.gda.pl lub telefonicznie – 58 326 50 58.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko;
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść;
- opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Ciągi komunikacyjne są wolne od przeszkód, posiadają równomierne oświetlenie.
- W budynku dostępna jest winda.
- Budynek znajduje się blisko przystanku komunikacji miejskiej (przystanek tramwajowy „Paska” – tramwaj nr 10 i 12).
- Na terenie Centrum znajduje się 6 znaczników TOTUPOINT.
Wejście główne, od ul. Kartuskiej
- Drzwi wejściowe (dwuetapowe) do budynku są jednoskrzydłowe (nie otwierają się samoistnie).
- Portiernia znajduje się po lewej stronie od wejścia. Dalsze przejście jest zabezpieczone.
- Korytarz dostępny jest dla osób na wózkach.
- Wzdłuż całego biegu schodów jest poręcz, która nie została wyposażona w nakładkę oznaczoną punktowym pismem Braille’a informującą o biegu schodów.
Wejście boczne, od ul. Malczewskiego (punkt obsługi mieszkańców)
- Drzwi wejściowe (dwuetapowe) do budynku są jednoskrzydłowe (nie otwierają się samoistnie).
- Poczekalnia oraz punkt obsługi dostępne są dla osób na wózkach, wyposażone w elektroniczną lupę oraz powiększalnik tekstu.
- Zapewniona jest możliwość skorzystania z usługi tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM).
- Do budynku prowadzą schody. Dla osób z niepełnosprawnościami ruchu dostępna jest pochylnia.
- Do punktu informacyjnego prowadzą oznaczenia poziome w postaci linii naprowadzających.
- Punkt informacyjny oraz stanowiska obsługi mieszkańców wyposażone są w pętle indukcyjne.
- W toalecie dostosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami znajduje się komfortka (miejsce dostosowane i przeznaczone do przewijania dorosłych osób ze szczególnymi potrzebami)
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.
Formularze
- Formularz: Informacja o braku dostępności, który obywatel może złożyć do każdego podmiotu publicznego jeśli zidentyfikuje brak dostosowań do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
- Formularz: Wniosek o zapewnienie dostępności, który służy zgłoszeniu przez obywatela szczególnej potrzeby w zakresie dostępu do danego podmiotu publicznego i/lub świadczonych przez niego usług
- Formularz: Skarga na brak dostępności, który obywatel może wykorzystać w sytuacji gdy jego szczególne potrzeby związane z dostępem do danego podmioty publicznego i/lub jego usług nie zostały spełnione
Raport o stanie zapewnienie dostępności podmiotu publicznego