Dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu z funduszu Covid-19 – wnioski do 31 marca

Najemcy i podnajemcy, którzy utracili dochody z powodu pandemii COVID-19, mogą składać wnioski o przyznanie dodatku mieszkaniowego powiększonego o dopłatę do czynsz. Ważna informacja – wnioski będą przyjmowane tylko do końca marca.

Dopłata do czynszu została wprowadzona  ustawą z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz.U. z 2020 poz. 11).

Warunki ubiegania się o dopłatę do czynszu:

  • posiadanie prawa do dodatku mieszkaniowego – warunek podstawowy;
  • utrata średniego miesięcznego dochodu, przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego najemcy lub podnajemcy – osiągniętego w 2019 r. o co najmniej 25% w stosunku do średniego miesięcznego dochodu, przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego w okresie 3 miesięcy, poprzedzających datę złożenia wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego;
  • niepobieranie dodatku mieszkaniowego, powiększonego o dopłatę do czynszu w okresie wcześniejszym;
  • posiadanie przed 14 marca 2020 r. statusu najemcy lub podnajemcy lokalu mieszkalnego (warunek ten będzie spełniony również w przypadku, gdy lokal mieszkalny najmowany w dniu składania wniosku o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu, jest innym lokalem mieszkalnym niż najmowany w dniu 14 marca 2020 r.)

Uwaga: dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu przysługuje wyłącznie najemcy lub podnajemcy lokalu mieszkalnego (nie jest przyznawany osobom zamieszkującym własne mieszkanie).

Wysokość dodatku mieszkaniowego, powiększonego o dopłatę do czynszu:

  • wysokość dodatku mieszkaniowego, powiększonego o dopłatę, stanowi 75% miesięcznego czynszu, opłacanego przez najemcę  lub podnajemcę – nie może jednak być wyższy niż 1 500 zł miesięcznie;

Wymagane dokumenty:

  • wniosek o dodatek mieszkaniowy z adnotacją „dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu”;
  • dokumenty niezbędne do przyznania dodatku mieszkaniowego;
  • oświadczenie o średnim miesięcznym dochodzie, przypadającym w 2019 r., na jednego członka gospodarstwa domowego osoby ubiegającej się o dodatek mieszkaniowy, powiększony o dopłatę do czynszu* ;
  • oświadczenie o spełnianiu warunków ubiegania się o dodatek mieszkaniowy, powiększony o dopłatę do czynszu*;

*wzór łączny oświadczeń (do pobrania)

  • dokumenty potwierdzające wysokość miesięcznego czynszu, opłacanego przez ubiegającego się o dodatek mieszkaniowy, powiększony o dopłatę do czynszu:
    • na dzień złożenia wniosku
      oraz
    • na dzień 14 marca 2020 r.

Z uwagi na ustawowy krótki okres składania wniosku z adnotacją „o dodatek mieszkaniowy powiększony o dopłatę do czynszu” w celu uzyskania szczegółowych informacji zachęcamy do wcześniejszego kontaktu z punktem informacyjnym naszego Centrum pod numerem telefonu 58 326 79 89.

Jak i gdzie złożyć wniosek?

Wnioski można składać w specjalnej wrzutni na dokumenty, za pośrednictwem poczty, a także bezpośrednio w Dziale Obsługi Mieszkańców Gdańskiego Centrum Świadczeń – pod warunkiem zachowania wszelkich rygorów sanitarnych.

Wrzutnia:

Gdańskie Centrum Świadczeń
ul. Powstańców Warszawskich 25, budynek C

Poczta:

Wnioski można przesłać na adres:

Gdańskie Centrum Świadczeń
ul. Powstańców Warszawskich 25
80-152 Gdańsk

Punkt obsługi:

Gdańskie Centrum Świadczeń
ul. Powstańców Warszawskich 25, budynek C

Uwaga! Zachęcamy do wcześniejszego umówienia dogodnego terminu wizyty dzwoniąc pod numer 513 902 853.

Elektronicznie:

za pośrednictwem ePUAP (skan wniosku oraz załączniki należy podłączyć pod pismo ogólne do urzędu)