Strona główna » Wiadomości » Ponad 6 tys. wniosków w cztery dni!
Ponad 6 tys. wniosków w cztery dni!
1 sierpnia 2017 r. Gdańskie Centrum Świadczeń rozpoczęło akcję przyjmowania wniosków o świadczenie 500+, zasiłki rodzinne oraz świadczenia z funduszu alimentacyjnego. W ciągu pierwszych czterech dni sierpnia Gdańszczanie złożyli w Centrum aż 6 147 wniosków.
Wśród złożonych wniosków najwięcej, bo aż 4 998, dotyczyło ustalenia uprawnień do świadczenia 500+. Co ważne, aż 3 663 z nich zostało złożonych drogą elektroniczną. Drugim pod względem popularności świadczeniem, o jakie wnioskowali mieszkańcy Gdańska, był zasiłek rodzinny, o który ubiegało się 691 wnioskodawców.
Zgodnie ze wcześniejszymi przewidywaniami, największy ruch odnotowaliśmy 1 sierpnia. Tego dnia osobiście wnioski o różne świadczenia złożyło ponad 600 osób (z czego 407 dot. świadczenia 500+). Wśród osób, które skorzystały z tradycyjnej formy składania wniosków, niewątpliwie największą popularnością cieszył się główny punkt obsługi, mieszczący się przy ul. 3 Maja 9, do którego wpłynęło ponad 400 wniosków o świadczenia. Najwięcej osób odwiedziło ten punkt w godzinach rannych, w wyniku czego czas oczekiwania na załatwienie sprawy wynosił ok. 50 minut. Na tempo przyjmowania wniosków wpłynęła nie tylko liczba osób oczekujących, ale również fakt, że od tego roku od 1 sierpnia można składać wnioski na różne świadczenia (w ubiegłym roku wnioski o zasiłek rodzinny przyjmowane były od 1 września). Wiele osób skorzystało z tej możliwości, co skutkowało koniecznością poświęcenia większej ilości czasu na przyjęcie wniosków. W godzinach popołudniowych było już dużo spokojniej – o godz. 12:00 średni czas oczekiwania wynosił ok. 32 minut, natomiast o godz. 14:00 w kolejce oczekiwały 3 osoby, a czas oczekiwania wynosił ok. 1,5 minuty.
W kolejnych dniach liczba osób odwiedzających punkty obsługi ustabilizowała się, przyjmowanie wniosków odbywa się sprawnie, a czas oczekiwania na załatwienie sprawy uległ wyraźnemu skróceniu.
Dużym zainteresowanie mieszkańców cieszy się również Punkt Informacyjny, funkcjonujący przy ul. 3 Maja 9. W okresie od 1 do 4 sierpnia pracownicy punktu obsłużyli osobiście prawie 2000 osób, a kolejnych 790 skorzystało z możliwości konsultacji telefonicznych.
Wśród tymczasowych punktów przyjmowania wniosków największą popularnością cieszą się punkty w Klubie Osiedlowym „Piastuś” (Przymorze Wielkie) oraz w Szkole Podstawowej Nr 8 (Chełm), w których każdego dnia składanych jest średnio 40 wniosków.
Pół tysiąca wydanych decyzji
Pracownicy Gdańskiego Centrum Świadczeń skupiają się nie tylko na przyjmowaniu wniosków, ale również na ich sprawnym rozpatrywaniu. Do dnia 4 sierpnia wydane zostały 523 decyzje administracyjne. W przypadku kolejnych 569 wniosków zostało zakończone postępowanie oraz przygotowane zostały projekty decyzji.
Złóż wniosek on-line lub w jednym z jedenastu punktów obsługi
Przypomnijmy, że wnioski o świadczenia można składać aż w 11 punktach obsługi. Głównym punktem obsługi jest punkt przy ul. 3 Maja 9. Dodatkowo w okresie od 1 sierpnia do 30 września Gdańskie Centrum Świadczeń uruchomiło 10 tymczasowych punktów przyjmowania wniosków, rozlokowanych w różnych dzielnicach Gdańska.
Podobnie, jak w ubiegłym roku, Gdańszczanie mają możliwość złożenia wniosków w formie elektronicznej, m. in. za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl). Dodatkowo, w przypadku świadczenia 500+, wnioski można składać za pośrednictwem bankowości elektronicznej wybranych banków, których wykaz znajduje się na stronie https://rodzina500plus.gov.pl/wniosek-500-zl-na-dziecko-banki.html.
Nie wiesz, jak złożyć wniosek on-line? Skorzystaj z poradnika przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – http://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-rodzin-z-dziecmi/rodzina-500-plus/jak-zlozyc-wniosek-o-rodzina-500-plus-on-line/
WIĘCEJ O AKCJI PRZYJMOWANIA WNIOSKÓW NA NOWY OKRES ŚWIADCZENIOWY